Historia Marcina – ch艂opca z iskr膮 w oku

馃幎Czeka艂am na t膮 jedn膮 chwil臋馃帀

W 偶yciu nie ma przypadk贸w.
Nic nie dzieje si臋 bez przyczyny.
Wszystko ma sens i jest jakim艣 wi臋kszym planem.
Wi臋ksz膮 ca艂o艣ci膮.
Wierz臋 w to!

Szukam drogowskaz贸w w 偶yciu i id臋 w ich stron臋.

3 lata temu jeden z tych drogowskaz贸w pokierowa艂 mnie w stron臋 kursu “Sen dziecka 0-6 miesi臋cy”.
馃搷Widzia艂am logiczny sens z po艂膮czenia mojej wiedzy i tego tematu.
馃搷Widzia艂am setki dzieci borykaj膮cych si臋 ze s艂ab膮 jako艣ci膮 snu i jego ma艂膮 ilo艣ci膮, kt贸re generowa艂y kolejne problemy w zakresie zaburze艅 SI, zaburze艅 zachowania.
馃搷Do艣wiadczy艂am na w艂asnej sk贸rze co dzieje si臋 z dzieckiem i jego rodzicami, kiedy do艣wiadczaj膮 deficytu snu.

Po 3 latach nowego dla mnie kroku, wybrania nowej 艣cie偶ki rozwoju, wsp贸艂pracy z setkami rodzic贸w, zbierania do艣wiadczenia i pokory, przyszed艂 dzie艅 na sprawdzian moich umiej臋tno艣ci聽馃榾

鈾柯Do DobraNocki, z kt贸r膮 wsp贸艂pracuje zg艂osili si臋 rodzice z 4 letnim Marcinkiem (ch艂opiec z m贸zgowym pora偶eniem dzieci臋cym i padaczk膮). Marcin wybudza艂 si臋 w nocy i przy ka偶dym wybudzeniu wymaga艂 wyj臋cia z 艂贸偶eczka i usypiania na r臋kach u rodzica przy dosy膰 偶wawej muzyce. Takie usypianie trwa艂o od 10 do 40 min i sytuacja powtarza艂a si臋 ka偶dej nocy minimum 3x przez ponad rok.

鈾柯M贸zgowe pora偶enie dzieci臋ce to zesp贸艂 objaw贸w w sk艂ad, kt贸rego chodz膮 zaburzenia ruchu i postawy. S膮 spowodowane trwa艂ym i niepost臋puj膮cym uszkodzeniem m贸zgu na jego wczesnym etapie rozwoju. Osoby z tym deficytem rozwojowym mog膮 mie膰 trudno艣ci w poruszaniu si臋, mowie, prawid艂owym s艂uchu i funkcjonowaniu wzroku. S膮 r贸偶ne postacie MPDz:
*spastyczna,
*pozapiramidowa,
*m贸偶d偶kowa,
*mieszana.
Postacie te wskazuj膮 na obszary m贸zgu, kt贸re zosta艂y uszkodzone.
Przemieszczaj膮 si臋 w samodzielnie (wszystko zale偶y od postaci MPDz) lub korzystaj膮 z wsparcia kul, balkonik贸w czy w贸zka.

Rodzice Marcina zaopiekowani przez lekarzy lekami (na padaczk臋馃拪, na sen馃拪, na refluks馃拪) szukali wsparcia.
Zaufali mi i podj臋li decyzj臋 starcie w programie.

Dzisiaj ju偶 jeste艣my po rozmowie podsumowuj膮cej ten etap bo po przesz艂o dw贸ch tygodniach codziennej pracy i kontaktu MAMY TO馃嵕

Przed nami kolejne etapy:
*uporz膮dkowanie sfery jedzenia i
*wsparcie siostry w samodzielnym 艣nie bo marz膮 im si臋 wakacje聽

Marcin zasypia samodzielnie i przesypia ca艂e noce bez wybudze艅 wymagaj膮cych interwencji rodzica.
Bez lek贸w.
Bez 偶wawej muzyki.
Bez wyjmowania z 艂贸偶eczka.

Oczywi艣cie zdarzaj膮 si臋 sytuacje, kiedy potrzebuje pomocy ale s膮 to sytuacje jednorazowe i typowe dla ka偶dego dziecka.

馃懚聽Marcin, ch艂opiec z iskr膮 w oku, kt贸ry kombinuje i ucieka od aktywno艣ci nudnej (wg niego), kt贸r膮 proponuje rodzic;-) (Zachowanie typowe dla ka偶dego dziecka聽馃懄). Drugiego dnia programu pod膮偶y艂 za podpowiedziami rodzic贸w bo wysy艂ali mu sp贸jne komunikaty. Zaufa艂 im i zmianom, kt贸re mu zaproponowali. Dzisiaj si臋 wysypia i pracuje na zaj臋ciach dodatkowych (rehabilitacja, pedagog specjalny) najlepiej jak potrafi.

RODZICU ZAPAMI臉TAJ: Jeste艣 motorem nap臋dowym rodziny. Je艣li Ty o siebie nie zadbasz, o swoj膮 regeneracj臋, wypoczynek, na艂adowanie baterii, nikt za Ciebie tego nie zrobi. Twoje dziecko b臋dzie Ci臋 potrzebowa艂o znacznie d艂u偶ej. Pomy艣l i dobrze roz艂贸偶 si艂y. Pomy艣l o sobie.

Edyta Kami艅ska-Pacha
Pedagog specjalny
Terapeuta SI
Konsultantka ds Snu Dziecka


Mo偶liwo艣膰 komentowania jest wy艂膮czona.