Szkolenie „ZABURZENIA SNU U DZIECI 0-10 LAT“

Termin: 5 i 6 marca godz. 20.00. Szkolenie online

SZKOLENIE DLA: specjalistów pracujących z dziećmi m.in. pediatrów, psychiatrów, neurologów, gastroenterologów, alergologów, psychologów, pedagogów, dietetyków, nauczycieli żłobkowych, przedszkolnych oraz szkolnych, położnych, logopedów, terapeutów SI, fizjoterapeutów, rehabilitantów

CENA:  199 zł, która obejmuje udział w szkoleniu, materiały z podsumowaniem najważniejszych informacji, miesięczny dostęp do nagrania ze szkolenia oraz dyplom uczestnictwa. Wystawiamy faktury.

TERMIN:  5 i 6 marca, godz. 20.00-23.00

CZAS TRWANIA: szkolenie składa się z dwóch spotkań, każde po ok. 2,5 h wykładu plus sesja pytań i odpowiedzi na zakończenie, która trwa do wyczerpania wszystkich pytań uczestników

JAK SIĘ ZAPISAĆ: Jedyną formą zgłoszenia swojego udziału jest rejestracja przez formularz zgłoszeniowy na www.twojadobranocka.pl/formularz-zapisu-specialisci/

FORMA: Szkolenie online

DZIĘKI SZKOLENIU:

  • uzyskasz teoretyczną wiedzę dotyczącą fizjologii snu dziecka, norm rozwojowych i rodzajów zaburzeń
  •  poznasz skuteczne i praktyczne metody rozwiązywania tych problemów ze snem dzieci, które nie mają podłoża zdrowotnego  (w oparciu o analizę przypadków)
  • dowiesz się, jak wspierać i motywować rodziców zmagających się z problematycznym snem swojego dziecka
  • otrzymasz praktyczne „narzędzia” do pracy z dzieckiem i rodzicami – kwestionariusz, dzienniczek snu itp.

O PROWADZĄCYCH:

  • Jako interdyscyplinarny zespół „DobraNocki” od blisko 7 lat pracujemy z rodzicami zmagającymi się z zaburzeniami snu dzieci: Agnieszka Piotrowska – Certyfikowana Konsultantka ds. Snu Dziecka z wykształceniem nauczycielskim, Edyta Kamińska-Pacha – pedagog specjalny i terapeutka SI, Marta Szpojda – psycholog. Intensywnie się dokształcamy uczestnicząc w rozmaitych kursach i warsztatach. Dzięki naszym kompetencjom pracowałyśmy z sukcesami nad snem m.in. dzieci  z porażeniem mózgowym i skrajnych wcześniaków (Edyta), dzieci w rodzinach adopcyjnych oraz dzieci rodziców z zaburzeniami lękowymi i depresją (Marta), dzieci z problemami zdrowotnymi (Agnieszka)
  • Mamy doświadczenie we współpracy z blisko 2000 rodzin – w ramach współpracy indywidualnej, kursów online i warsztatów stacjonarnych
  • Szanujemy to, że rodzice mogą mieć różne poglądy na wychowanie dziecka. Nie forsujemy naszych metod jako jedynie słusznych, ponieważ każda rodzina jest inna i ma prawo wybrać to, co dla niej najlepsze. Pracujemy z rodzicami, którzy wychowują swoje dzieci w różnych nurtach wychowawczych i poza wszystkimi nurtami
  • Jesteśmy Edukatorkami Pozytywnej Dyscypliny i wykorzystujemy jej założenia oraz narzędzia w naszej pracy
  • Szacujemy, że 70-80% rodziców trafia do nas z polecenia – rodziców, którzy z nami pracowali ale też takich specjalistów jak lekarze czy położne

 PLAN SZKOLENIA:

  • DZIEŃ 1
    1. Wstęp:
      • rodzaje zaburzeń snu (o podłożu zdrowotnym i pozostałe) – definicje, omówienie, przykłady
      • rola snu w prawidłowym rozwoju dziecka i funkcjonowaniu rodziny
      • sen jako proces neurorozwojowy ulegający wpływom środowiska i dający się modyfikować
    2. Charakterystyka poszczególnych grup wiekowych – dobowe normy zapotrzebowania na sen, fizjologia snu oraz najczęściej spotykane problemy:
      • noworodek (0-4 tż)
      • niemowlę (1-12 mż)
      • okres poniemowlęcy (1-3 rż)
      • okres przedszkolny (3-6 rż)
      • okres szkolny (7-10 rż)
      • nastolatek (10 rż +)
    3. Rozwiązania problemów ze snem (nie mających podłoża zdrowotnego) typowych dla poszczególnych grup wiekowych w oparciu o elementy tzw. „higieny snu”
    4. Sesja pytań i odpowiedzi
  • DZIEŃ 2
    1. SI (Integracja Sensoryczna) a sen:
      • Integracja Sensoryczna w prawidłowym rozwoju dziecka
      • dzieci z zaburzeniami regulacji związane z przetwarzaniem bodźców sensorycznych a sen – objawy i najczęstsze problemy (typ nadwrażliwy i poszukujący)
      • dieta sensoryczna jako jeden z elementów rozwiązujący problem ze snem u dzieci
    2. Emocje a sen
      • niedobór snu a emocje dziecka i rodziców (jak sen łączy się z frustracją, złością i obniżeniem nastroju całej rodziny)
      • praca z rodzicem, czyli trudna sztuka wprowadzania motywacji wewnętrznej oraz obniżenia lęku u rodziców przejawiających poszczególne style wychowawcze oraz bezpieczne i poza bezpieczne style przywiązania z dzieckiem
      • zdrowy sen równa się zdrowa rodzina – opis przypadków z praktyki
    3. Sesja pytań i odpowiedzi