Szkolenie „ZABURZENIA SNU U DZIECI 0-10 LAT“

Termin: 26 stycznia, godz. 11.00-16.00 SINEA Centrum Rozwoju i Terapii Dziecka, ul. Stanisława Leszczyńskiego 54/2, Lublin

SZKOLENIE DLA: specjalistów pracujących z dziećmi m.in. pediatrów, psychiatrów, neurologów, gastroenterologów, alergologów, psychologów, pedagogów, dietetyków, nauczycieli żłobkowych, przedszkolnych oraz szkolnych, położnych, logopedów, terapeutów SI, fizjoterapeutów, rehabilitantów

DZIĘKI SZKOLENIU:

  • uzyskasz teoretyczną wiedzę dotyczącą fizjologii snu dziecka, norm rozwojowych i rodzajów zaburzeń
  •  poznasz skuteczne i praktyczne metody rozwiązywania tych problemów ze snem dzieci, które nie mają podłoża zdrowotnego  (w oparciu o analizę przypadków)
  • dowiesz się, jak wspierać i motywować rodziców zmagających się z problematycznym snem swojego dziecka (w oparciu o analizę przypadków)
  • otrzymasz praktyczne „narzędzia” do pracy z dzieckiem i rodzicami – kwestionariusz, dzienniczek snu itp.

O PROWADZĄCYCH:

  • Jako interdyscyplinarny zespół „DobraNocki” od blisko 7 lat pracujemy z rodzicami zmagającymi się z zaburzeniami snu dzieci: Agnieszka Piotrowska – Certyfikowana Konsultantka ds. Snu Dziecka z wykształceniem nauczycielskim, Edyta Kamińska-Pacha – pedagog specjalny i terapeutka SI. Intensywnie się dokształcamy uczestnicząc w rozmaitych kursach i warsztatach. Dzięki naszym kompetencjom pracowałyśmy z sukcesami nad snem m.in. dzieci  z porażeniem mózgowym i skrajnych wcześniaków (Edyta)
  • Mamy doświadczenie we współpracy z blisko 2000 rodzin – w ramach współpracy indywidualnej, kursów online i warsztatów stacjonarnych
  • Szanujemy to, że rodzice mogą mieć różne poglądy na wychowanie dziecka. Nie forsujemy naszych metod jako jedynie słusznych, ponieważ każda rodzina jest inna i ma prawo wybrać to, co dla niej najlepsze. Pracujemy z rodzicami, którzy wychowują swoje dzieci w różnych nurtach wychowawczych i poza wszystkimi nurtami
  • Jesteśmy Edukatorkami Pozytywnej Dyscypliny i wykorzystujemy jej założenia oraz narzędzia w naszej pracy
  • Szacujemy, że 70-80% rodziców trafia do nas z polecenia – rodziców, którzy z nami pracowali ale też takich specjalistów jak lekarze czy położne

CENA:  199 zł, która obejmuje udział w szkoleniu, materiały z podsumowaniem najważniejszych informacji, dyplom uczestnictwa, przerwę kawową. Wystawiamy faktury.

TERMIN:  26 stycznia, godz. 11.00-16.00

CZAS TRWANIA: szkolenie składa się z 4-godzinnych warsztatów plus ok. godzinna sesja pytań i odpowiedzi na zakończenie, która trwa do wyczerpania wszystkich pytań uczestników

JAK SIĘ ZAPISAĆ: Jedyną formą zgłoszenia swojego udziału jest rejestracja przez formularz zgłoszeniowy na www.twojadobranocka.pl/formularz-zapisu-specialisci/

FORMA: Warsztaty stacjonarne

 PLAN SZKOLENIA:

  • DZIEŃ 1
    1. Wstęp:
      • rodzaje zaburzeń snu (o podłożu zdrowotnym i pozostałe) – definicje, omówienie, przykłady
      • rola snu w prawidłowym rozwoju dziecka i funkcjonowaniu rodziny
      • sen jako proces neurorozwojowy ulegający wpływom środowiska i dający się modyfikować
    2. Charakterystyka poszczególnych grup wiekowych – dobowe normy zapotrzebowania na sen, fizjologia snu oraz najczęściej spotykane problemy:
      • noworodek (0-4 tż)
      • niemowlę (1-12 mż)
      • okres poniemowlęcy (1-3 rż)
      • okres przedszkolny (3-6 rż)
      • okres szkolny (7-10 rż)
      • nastolatek (10 rż +)
    3. Rozwiązania problemów ze snem (nie mających podłoża zdrowotnego) typowych dla poszczególnych grup wiekowych w oparciu o elementy tzw. „higieny snu”
    4. SI (Integracja Sensoryczna) a sen:
      • definicja SI
      • rola SI w prawidłowym rozwoju
      • dzieci z zaburzeniami regulacji związane z przetwarzaniem bodźców sensorycznych a sen
      • klasyfikacja zaburzeń regulacji związanych z przetwarzaniem bodźców sensorycznych u dzieci typu nadwrażliwego i poszukującego
      • najczęstsze problemy (niechęć do mycia, problemy z wyciszeniem się, trudności z rozszerzaniem diety, bunt i kontrola otoczenia, wybudzenia nocne a kołderka obciążeniowa, czas ekranowy)
      • rozwiązanie problemów (dieta sensoryczna uwzględniająca sen jako element główny)
    5. Narzędzia do pracy nad snem dziecka: kwestionariusz do zebrania wywiadu, dzienniczek snu (wzory), dodatkowa literatura dla pogłębienia wiedzy, przydatne linki do stron www
    6. Sesja pytań i odpowiedzi